• Phone: 015/20 62 15
  • Email: info@mechlinia.be
Mechlinia
Mechlinia
Start typing and press "Enter" or "ESC" to close

Latest news

  • Bent u mee met de nieuwe autofiscaliteit die vanaf 2023 uit de startblokken schiet?
  • (Geen) investeringsaftrek voor verhuurde goederen
  • Verhuur van gemeubeld logies

Services

  • Boekhouding
  • Fiscaliteit
  • Starters
  • Financieel en Juridisch
  • Home
  • Kantoor
  • Diensten
    • Boekhouding
    • Fiscaliteit
    • Starters
    • Financieel en Juridisch
  • Medewerkers
  • contact

Hoeveel betaalt u voor het bekendmaken van vennootschapsakten in 2012?

De kosten voor de bekendmaking van de akten van uw vennootschap of uw vereniging in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad zijn gekoppeld aan de index. Vanaf 1 januari 2012 betaalt u weer een beetje meer vergeleken met vorig jaar.

De bekendmaking van vennootschapsakten is heel belangrijk. Vennootschapsakten kunnen maar aan derden worden tegengeworpen vanaf de dag van bekendmaking, tenzij de vennootschap aantoont dat die derden er tevoren kennis van hadden.

Akten

De kosten voor bekendmaking van akten van rechtspersonen in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bedragen nu:

1° voor ondernemingen:

196,20 euro of 237,40 euro incl. 21% btw voor een oprichtingsakte en

122,60 euro of 148,35 euro incl. 21% btw voor een wijzigingsakte.

2° voor verenigingen zonder winstoogmerk, internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen:

130,00 euro of 157,30 euro incl. 21% btw voor een oprichtingsakte en

98,10 euro of 118,70 euro incl. 21% btw voor een wijzigingsakte.

3° voor mededelingen zoals de neerlegging van de (geconsolideerde) jaarrekening:

59,10 euro of 71,51 euro incl. 21% btw.

Aankondigingen

Als u in het Belgisch Staatsblad een aankondiging wil inlassen, komt dit op 4,50 euro of  5,45 euro incl. 21% btw per regel van maximaal 70 karakters (o.m. voor de oproeping tot de algemene vergadering, faillissement, liquidatiebonus). De publicatie is gratis als u de tekst online invoert.

Aanbestedingsberichten

Vanaf 1 januari 2011 is het Bulletin der Aanbestedingen (BDA) geïntegreerd bij de FOD Personeel en Organisatie: dienst e-Procurement. Voor Belgische overheidsopdrachten is er sindsdien slechts één officieel kanaal: de applicatie e-Notification. Het Bulletin der Aanbestedingen is volledig in deze applicatie geïntegreerd. De website is het officiële Bulletin der Aanbestedingen. Aankondigingen die op Belgisch niveau moeten worden gepubliceerd, zijn pas officieel als die op e-Notification zijn verschenen. Ondernemers kunnen alle aankondigingen, bestekken en documenten online raadplegen. Ze kunnen zich gratis registreren en zoekprofielen instellen. Op basis van die zoekprofielen ontvangt de ondernemer een e-mail met een overzicht van de aankondigingen die voor hem belangrijk zijn. Aankondigingen moet u via de toepassing e-Notification naar het BDA verzenden (gratis).

Wijze van betaling

U kan de publicatiekosten betalen:

met een cheque op naam van het Belgisch Staatsblad;

met een postwissel;

een overschrijving of storting op rekeningnummer BE 48 6792 0055 0227, met als BIC-code PCHQBEBB op naam van het Belgisch Staatsblad.

  • Latest news
  • Services
Bent u mee met de nieuwe autofiscaliteit die vanaf 2023 uit de startblokken schiet? 17.01.2023
Read more
(Geen) investeringsaftrek voor verhuurde goederen 28.11.2022
Read more
Verhuur van gemeubeld logies 08.11.2022
Read more
Transfer of unpaid shares 04.11.2022
Read more
Company installs solar panels on the house of a manager or employee 05.10.2022
Read more
Vzw verhuurt zaal: btw-complexiteit is troef 10.08.2022
Read more
Woning als vorm van loon 13.06.2022
Read more
Is a personalized number plate tax deductible? 09.05.2022
Read more
All news
Boekhouding Een sterke boekhouding vormt de basis van een gezonde onderneming. Boekhouding is meer dan het volgen van de talrijke verplichtingen opgelegd door de wet. Via ons advies op maat, wordt uw boekhouding een beleidsinstrument om uw zaak optimaal te leiden.
Read more
Fiscaliteit Als ondernemer en bedrijfsleider wordt ook u geconfronteerd met belastingen. De complexiteit binnen de huidige wetgeving vraagt bovendien om gespecialiseerd advies en continue begeleiding. Wij verdedigen uw belangen als belastingplichtige en staan u bij in geval van fiscale controles.
Read more
Starters Bent u van plan om als zelfstandige op te starten? Dan is uw vraag naar professionele ondersteuning een eerste goede zet.
Read more
Financieel en Juridisch Een belangrijk aspect voor elke ondernemer blijft de continue opvolging van financiële planning.
Read more

openingsuren kantoor

Maandag tot en met vrijdag : van 08.30 uur tot en met 17.00 uur.
Voor een afspraak buiten de kantooruren gelieve telefonisch contact op te nemen.

Contactgegevens

Boekhoudkantoor Mechlinia BV
Frans Halsvest nr 2 bus 101
2800 Mechelen

Tel. : 015/20.62.15
GSM : 0476/23.61.49
Fax : 015/20.86.45

website by Kluwer EasyWeb